Subject: Küsimus evakuatsioonitrepil paiknevate käsipuude paigaldamise nõuete kohta
From: Käthriin Lilp <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Mon, 3 Mar 2025 14:39:12 +0200

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Lugupeetud Päästeamet

Pöördun Teie poole sooviga täpsustada evakuatsioonitrepil paiknevate 
käsipuude paigaldamise nõudeid.

Päästeameti nõudel ei tohi evakuatsioonitrepi laius olla alla 1200 mm, mis 
on tavaliselt kõikide evakuatsioonitreppide avalaius, ning käsipuu on nõutud 
ühel pool. Määrus nr 28, mis käsitleb puudega isikute vajadusi, nõuab, et 
trepi mõlemal poolel oleks käsipuu. Kahjuks ei ole tihti võimalik seda nõuet 
täita, kuna see viiks evakuatsioonitrepi alla lubatud miinimumi. 
Evakuatsioonitrepid, mis on sageli hoone ainsad trepid korruste vahel, ei 
ole kahjuks ligipääsetavad kõigile.

Küsimus on, kes on õige isik, kelle poole peaksin selle küsimusega pöörduma, 
et saada täpsem ülevaade, kas näiteks 1400 mm laiusele evakuatsioonitrepile 
on lubatud paigaldada teine käsipuu, kui paigalduse tulemusel oleks kahe 
käsipuu vaheline laius alla 1200mm. Samuti, kas trepi avalaius mõõdetakse 
seinast seina või käsipuust käsipuuni? Kas vastavalt hoone funktsioonile on 
võimalik teha erandeid või on mõni muu lähenemisviis, et kaks määrust 
toetaksid paremini teineteist?

Tänan leitud aja eest ja jään tagasisidet ootama.

Lugupidamisega

Käthriin Lilp

Ehitise ligipääsetavuse peaspetsialist

Ehitus- ja raudteeosakond

Tel +372 667 2062,  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Endla 10a, Tallinn 10122

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet